Σκοπός του συγκεκριμένου μαθήματος είναι η εισαγωγή των καταρτιζομένων στις βασικές αρχές της ψυχολογίας και στη διερεύνηση της συσχέτισης μεταξύ ψυχολογίας και διατροφής, προκειμένου να καταστούν ικανοί να αξιοποιήσουν τις αρχές αυτές στην καλύτερη κατανόηση των βασικών σημείων της ειδικότητάς τους.

Περιεχόμενα/ Ενότητες:

1. Ρόλος της διατροφής στην πνευματική ανάπτυξη (σχολική ηλικία, εφηβεία). 

2. Συμπεριφορά του ατόμου (όρια φυσιολογικής – παθολογικής συμπεριφοράς.

3. Συμπεριφορά ως προς τη διατροφή – Αξιολόγηση της συμπεριφοράς – Αξιολόγηση των αιτιών -Μοντέλα και θεωρίες τροποποίησης της συμπεριφοράς.

4. Ψυχικές διαταραχές και επίπτωση στη διατροφή του ατόμου.

5. Ρόλος της ηλικίας και παράγοντες που επηρεάζουν τη σχέση: ψυχική υγεία – σωστή διατροφή.

6. Βουλιμία – ανορεξία – αδηφαγία –  ορθορεξία – αποστροφή.

7. Σχεδιασμός, εφαρμογή και αξιολόγηση ενός προγράμματος θεραπείας και αποτελεσματικές στρατηγικές του προγράμματος.

Με τον όρο "Τρόφιμα", γενικά, εννοούνται όλα τα στερεά ή υγρά προϊόντα, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως τροφή από τον άνθρωπο. Ο όρος τρόφιμα συμπεριλαμβάνει τα κάθε είδους ποτά και ευφραντικά, το νερό, τα κόμμεα (εκκρίσεις όπως, πχ η μαστίχα) και μαστίχες (τσίχλες), καθώς και κάθε ουσία ή μίγμα ουσιών που προορίζονται για προσθήκη σε τρόφιμα.

Οι διαδικασίες και τα κριτήρια ελέγχου της υγιεινής και καταλληλότητας των τροφίμων έχουν απασχολήσει εκτενώς τους νομοθέτες, ενώ λόγω της εμφανούς ποικιλότητας του αντικειμένου η νομοθεσία είναι ιδιαίτερα εξειδικευμένη, στοχεύοντας στην λεπτομερή θέσπιση κριτηρίων και την διεξοδική αντιμετώπιση προβλημάτων για κάθε επιμέρους προϊόν της διατροφικής αλυσίδας.

Το μάθημα αυτό έχει ως σκοπό να εισάγει τις βασικές αρχές του τρόπου ελέγχου της καταλληλότητας των προς βρώση τροφίμων και τις βασικές γνώσεις και ικανότητες που χρειάζονται οι εργαζόμενοι στις επιχειρήσεις που ασχολούνται με, και παρέχουν τρόφιμα στο καταναλωτικό κοινό, ώστε να διατηρούν την ποιότητά τους στο αποδεκτό επίπεδο.