Το μάθημα έχει ως σκοπό να ανακαλύψουν οι σπουδαστές τις κινητικές ικανότητες που διαθέτουν και συγχρόνως, να εξερευνήσουν τις δυνατότητες του σώματός τους ως εκφραστικού μέσου. Μέσα από ασκήσεις και τεχνικές της κίνησης, οι σπουδαστές ερευνούν, βελτιώνουν και διευρύνουν τη σχέση τους με το χώρο και το χρόνο, αναπτύσσουν και καλλιεργούν τη σχέση τους με τη φόρμα καθώς και με τη βαρύτητα, την ενέργεια, την ένταση, τη χαλάρωση και την ισορροπία. Μέσα από αυτοσχεδιασμούς (ατομικούς ή συλλογικούς) μαθαίνουν να επικοινωνούν μεταξύ τους και οδηγούνται στη βελτίωση της εκφραστικότητας όλων των μελών του σώματος, εργαλεία ζητούμενα για έναν ηθοποιό πάνω στη σκηνή ή στον κινηματογράφο.

Η Αγωγή Λόγου είναι ένα από τα πιο πολύτιμα μαθήματα για τους επαγγελματίες της έκφρασης (ηθοποιούς, τραγουδιστές κλπ.) αλλά και για κάθε άλλο επαγγελματία που χρησιμοποιεί τη φωνή του ως βασικό εργαλείο έκφρασης. Αν το σκεφτούμε, δεν υπάρχει άνθρωπος που να μην έχει πολλά να αποκομίσει από ένα τέτοιο μάθημα. Η φωνητική είναι, ταυτόχρονα με τη σωματική έκφραση, αυτή που μας επιτρέπει να ερχόμαστε σε επικοινωνία με τους άλλους, να εκφράζουμε τα συναισθήματα, τις επιθυμίες και τις αγωνίες μας. Για την ακρίβεια η φωνή είναι άρρηκτα δεμένη με το σώμα μας. ΕΙΝΑΙ σώμα. 

Στο Α' εξάμηνο του μαθήματος πρέπει να μάθατε ότι μία σειρά από όργανα χρειάζεται να συνεργαστούν αρμονικά προκειμένου να παραχθεί ακόμα και ο απλούστερος ήχος. Η διαδικασία αυτή γίνεται αυτόματα από τον καθένα μας, καθώς η ικανότητα να εκφραζόμαστε μέσω της φωνής είναι από τις πρώτες που κατακτάμε ως βρέφη, πολύ πριν αποκτήσει ο λόγος που εκφέρουμε νόημα. Σπάνια αναρωτιόμαστε πώς είναι σωστό να αναπνέουμε, πώς θα μπορούσαμε να εξοικονομήσουμε καλύτερα την αναπνοή μας και να ποικίλλουμε την έκταση, την έκταση και το χρώμα της φωνής μας. Αυτό που μπορεί να φαίνεται πολυτέλεια για τον καθένα, είναι, ωστόσο, απολύτως απαραίτητο για έναν/μία επαγγελματία ηθοποιό που καλείται να ενσαρκώσει δεκάδες διαφορετικούς ρόλους στη διαδρομή του/της.

Στο Α' εξάμηνο η βάση δόθηκε στις βασικές αρχές (χαλάρωση, ζέσταμα, εξάσκηση του διαφράγματος, έλεγχος της αναπνοής, τοποθέτηση, άρθρωση και προφορά).

Στο Β' εξάμηνο θα εστιάσουμε πολύ περισσότερο σε ζητήματα εκφραστικότητας. Θα δουλέψουμε αμιγώς πρακτικά, αλλά όπου χρειάζεται θα επιστρέφουμε στη θεωρία ώστε να κατακτήσουμε, μέχρι το τέλος του εξαμήνου, όλες εκείνες τις γνώσεις και τα εργαλεία που θα σας επιτρέψουν να συνεχίσετε στο εξής αυτόνομα τη μελέτη σας.

Καλή αρχή!